ارسال پاسخ

۲۴ اسفند ۱۳۹۸
لینک صفحه: http://pvcas.ir/n2662

pvc-asso.ir

محافظت در برابر ویروس کرونا  با استفاده از یک طرح مفهومی جدید

کاربران یک کوله پشتی با فریم اسکتی فیبر کرین بر تن می کنند که پوششی از فیلم  pvc است و مانند یک حباب شخصی به دور آنها پیچیده می شود.  pvcکه در تولید این حباب استفاده شده است، مانند شیشه  خودرو عمل می کند و همانند آن دارای سیم‌های گرمایی است که به هنگام زمستان، برف روی شیشه را ذوب کند...

سرویس ترجمه انجمن لوله و اتصالات پی وی سی، بیش از 83000 نفر در 56 کشور در سراسر جهان با بیماری کرونا مبارزه می کنند. سازمان بهداشت جهانی ارزیابی خطر جهانی این ویروس را از زیاد به خیلی زیاد ارتقا داده است. هزاران نفر جان خود را از دست داده اند و صنایع بزرگ در اثر این ویروس مختل شده است.

 

آیا راهی وجود دارد که بتوان با بیماری های واگیردار مانند ویروس کرونا مقابله کرد؟ یک معمار چینی به نام Dayong Sun معتقد است که این کار ممکن است.  او  یک طرح مفهومی را برای یک سپر پوشیدنی ایجاد کرده است که به گفته ی وی می توان در هنگام بیماری واگیردار در مقیاس گسترده استفاده کرد.

 

این سیستم  با نام بتمن شناخته شده است و بخشی از آن از دنیای طبیعی الهام گرفته شده است. سان یادآوری کرد که خفاش ها ممکن است منبعی از شیوع ویروس کرونا باشند اما  به نظر می رسد خفاش ها از این ویروس مصون هستند. بدن آنها هنگام پرواز داغ می شود و به آنها امکان می دهد از طریق فعالیت طبیعی و نه تب ، با ویروس مبارزه کند.

 

برای این سپر محافظ در برابر کرونا ویروس، سان یک سیستم سبک وزن، کاملا شبیه به بال های سبک که به خفاش ها امکان پرواز می دهد را ساخته است. کاربران یک کوله پشتی با فریم اسکتی فیبر کرین بر تن می کنند که پوششی از فیلم  pvc است و مانند یک حباب شخصی به دور آنها پیچیده می شود.  pvc که در تولید این حباب استفاده شده است، مانند شیشه  خودرو عمل می کند و همانند آن دارای سیم‌های گرمایی است که به هنگام زمستان، برف روی شیشه را ذوب کند.

 

در فلسفه های معماری، ساختمان به عنوان پوست سوم در نظر گرفته شده است( پوست به عنوان پوست اول و لباس به عنوان پوست دوم است). سان از سپر  pvc به عنوان یک ساختمان پوشیدنی همراه نام می برد و نشان می دهد که این سیستم می تواند مانعی فیزیکی بین شما و ویروس ها ایجاد کند. برای محافظت بیشتر،  چراغهای uv برای ضدعفونی کردن سطح پلاستیک استفاده می شود و به اندازه‌ای گرم می‌شوند که هرگونه‌ پاتوژن(بیماری‌زا) موجود در هوا را نابود سازد.

 

به این ترتیب فرد با پوشیدن این حباب، در محیطی استریل شده، محفوظ می‌ماند. این سپر در برابر هوا غیر قابل نفوذ نیست اما یکی از بهترین اقدامات در پاسخ به بیماری های واگیردار است. زیرا این بیماری به شکلی نیست که با تنفس همان هوای شخصی که به آن مبتلا شده آن را بگیرید.

 

فیبر کربن و  pvc مواد کمیابی نیستند، و هر دو به قدری سبک هستند که به سختی وجود آن را روی شانه های خود حس می کنید. در اصل سان، این سپر محافظ را برای عابران مفهوم سازی کرده است. کوله پشتی که به شما  توانایی همانند خفاش می دهد.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد